Model de mobilitat
Reus Mobilitat i Serveis basa la gestió de la mobilitat en les corones d’accessibilitat, en funció a la seva centralitat, accessibilitat i ocupació.
Així dons les places d’aparcament s’han estructurat per corones d’accessibilitat, associant el preu de l’estacionament amb l’accés a les zones sensibles i congestionades de la ciutat, fent la funció de peatge urbà, posant la gestió de l’aparcament al servei de la mobilitat, donant prioritat a l’estacionament de curta durada i al de càrrega i descàrrega, desplaçant els vehicles de treballadors fora de les places d’estacionament de la calçada d’aquesta corona.
Corona 1. Ubicada al centre de la ciutat. Tota l’oferta a la calçada és zona blava; disposa de les tarifes més altes i les durades màximes més curtes (entre 1h 30 m i 2 hores).
Corona 2. Oferta de places d’aparcament a la calçada (zona blava) i solars, amb un temps màxim d’aparcament entre 2 hores i 4 hores.
Resta de la ciutat: Oferta perimetral al centre urbà: places d’aparcament en solars dirigides a estacionament de llarga durada, amb una durada màxima d’estacionament d’entre 4 i 8 hores.